16 september 2013

Alice Cooper och boxningslektion

Jag tycker väldigt mycket om att använda stämplar för att ge lite extra struktur till layouter, och Gummiapan har massor av stämplar som passar superbra till det - och även till Mixed Media och Art Journaling. Här är ett par exempel där stämplarna ger lite mer liv till sidan, utan att vara speciellt framträdande.

På den här konsertlayouten har jag använt Splat och den ena stjärnan i Mini Stjärnset. Det är det som är stämplat i rött (inte cirkeln med datumet), jag sprayade även svart mist på, och tycker det passar alldeles utmärkt att kombinera med splaten. De guldfärgade stjärnorna är paljetter.
Jag har blurrat det översta fotot i mitten rejält eftersom det var ganska osmakligt och kan verka stötande.





På den här layouten har jag använt stämplarna Tegelvägg, Slitna Streck och Slitna Cirklar, stämplat i svart, grått och rosa, mest i övre vänstra och nedre högra hörnet av fotokollaget, men även på andra ställen lite här och var runt kollaget.





//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar