18 januari 2014

Project Life-kort med jultema

Trots det stora utbudet av färdiga kort till Project Life-album, så är det roligt att ibland göra sina egna också. Här är några stycken där jag har använt stämplar från Gummiapan, alla är tänkta att sedan skriva journaling på. Stämplarna jag har använt är Ingenting faller så stilla..., Snöflinga, Mini Snöflinga, En riktigt god jul, Textgran, Merry Christmas, Liten fylld gran och mellan fylld gran.


Samma kort igen, fast här finns även ett där jag har stämplat Småprickig bård i rött och grönt längst ut i kanterna. Jag stämplade först den gröna och lade sedan ett papper över den biten innan jag stämplade röda prickar.

Här är några kort där jag har stämplar Rutigt längs kortsidorna, ett rött, ett grönt och ett ljusblått.

För den som ev. inte vet vad Project life är: Amerikanska Becky Higgins namn på sitt system av plastfickor med "fack" och små kort, vanligtvis i storleken 3*4 och 4*6 tum, som man dekorerar medoch skriver på. Den ursprungliga tanken är att man gör ett uppslag per vecka där man tar med stort som smått, av det som har hänt i en liv, familj och ibland även nyheter, väder och annat, även saker som kvitton, biljetter och sånt kan få ett hem i PL-albumet. Det blir som en sorts dagbok med foton.
Man kan naturligtvis även välja att ha med mer än en vecka per uppslag, eller att ha flera uppslag per vecka, eller att bara ha med resor och andra större händelser, eller att använda foton från långt bak i tiden då det kanske inte togs så många foton, så man kanske har ett helt decennium eller mer i ett album.

//Camilla

1 kommentar: