25 augusti 2015

Namnvimplar

Hej alla bloggläsare!

För ett tag sedan kände jag att det var dags att göra något till mina ungar. Det blir mycket pysslande men inte så ofta något till dem, så jag bestämde mig för att göra vimplar med deras namn, som de kan ha på sina rum.

Jag har hängt upp båda två tillsammans för att kunna fotografera dem och det blev inte så dumt det heller (om jag får säga det själv :)




Jag valde ut några härliga, färgglada papper från Gummiapan, klippte av ett par centimeter på bredden och klippte sen bort en triangel i botten. Sen gjorde jag likadant med vit cardstock och satt den bakom mitt mönsterpapper. Hittade rätt bokstäver i gömmorna och tog fram Gummiapans chipboardpilar som jag embossade i vitt. Sen stämplade jag en bård längst upp med några olika söta smådjur: en uggla, en igelkott, en snigel, en kyckling och en nyckelpiga (alla från Gummiapan, så klart :).

På lite närmare håll ser en vimpel ut så här:





Tack för titten och på återseende snart!

// DT-Eja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar