20 oktober 2015

Mixed Media canvas

Idag ska jag visa en Canvas-tavla jag gjort till en av mina närmsta vänner.
Tavlan är grundad med Tim Holz Tissue wrap, gesso, embossingpaste, gelatos i grå och silvrig färg och stämpeln "Blommigt hjärta". Över alla lager och detaljer har jag använt mig av matt mod podge.
Today I`ll show you a mixed-media canvas that I've made for one of my closest friends. I've used Tim Holz Tissue wrap, gesso, embossing paste, gelatos in grey and silver and the stamp. "Blommigt hjärta". I've used matte mod podge to seal and glue everything together.

Jag har använt stämpeln "Stor ofylld Dalia"för att stämpla med StayzOn på tre olika mönstrade papper. Dessa har jag sedan klippt ut.
I've used the stamp "Stor ofylld Dalia" on three different types of patterned paper and then cut them out with my scissors.


För att få lite kontraster i blommorna har jag använt mig av gelatos i lila och rosa färgtoner.
To get some contrast, I've used gelatos in purple and pink for the flowers .


Ytterligare skuggor och kontrast får med Faber Castell Big brush pitt artist pens.
More shadows is made with Big brush pitt artist pens from Faber Castell.


Detaljer ritas slarvigt dit med vit gelpenna.
Details is drawn on the flowers with a white gel-pen. 


Till sist ett lager Stickles på blommorna.
Last a layer of Stickles is used on the flowers.


En text utskriven på datorn på ett helfärgat papper i Gummiapans "Grå serie" får avsluta tavlan.
I've printed the text from my computer on a paper from Gummiapans "Grå serie" 


Kramar!
Hugs!
DT-Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar