13 november 2015

Adventskalender

Hej alla!

Nu är nog produktionen av julkort och adventskalendrar igång i många hem. Jag köpte en liten byrålåda som råkade ha 24 fack och tänkte att det här kunde bli en bra adventskalender till ungarna. Så här blev den:



Gummiapan har nya julpapper som är fantastiska, precis de färger som jag gillar. Riktigt snygga!
Jag tog 8 papper i två olika färger och klippte till efter lådstorlek, sen distressade jag dem med "Aged mahogany". Så här ser de ut på lite närmare håll:




Sen valde jag ut några julstämplar som jag färglade med mina copicpennor:

Tomteluva
Pepparkakor på rad
Stor trolltomte
Mellan trolltomte
Adventsstake
Lilla sosso
Julgran
Julren
Liten julgran
Tipp tapp
Ljus
Järnek


Jag stansade ut siffrorna 1-24 och satte i högra hörnet på varje låda (i oordning, ungarna ska få leta lite J )

Sen tog jag några chipboardjulstjärnor och satte på fyra lådor. 
Här kommer några närbilder på lådorna (fingret på ljusbilden är min dotters :) ) 















Nu kommer dock det stora problemet… hitta billiga och små saker att fylla lådorna med som inte är helt meningslösa! Är det någon som har några tips får ni gärna hojta :)

Tack för titten!

// DT-Eja


6 kommentarer:

  1. Små uppdrag t.ex. idag ska vi baka pepparkakor, julpyssla osv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen, Emma! Låter superbra! // Eja

      Radera
  2. Små uppdrag t.ex. idag ska vi baka pepparkakor, julpyssla osv

    SvaraRadera
  3. Super fin! Jag har gjort en precis lika dan till mins sykonbarn men sitter nu med problemet hur jag ska dekorera framsidan... Hur har du gjort? Hade varit kul att få lite insperation :)

    SvaraRadera
  4. Super fin! Jag har gjort en precis lika dan till mins sykonbarn men sitter nu med problemet hur jag ska dekorera framsidan... Hur har du gjort? Hade varit kul att få lite insperation :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Isabelle! Du menar framsidan, som i det som syns när den är stängd? Jag har faktiskt inte gjort något med framsidan, tänker att den inte kommer att synas och ska jag ha den i några år tänker jag att den kan bli lite tilltufsad. Men ska jag göra något så tror jag att jag kommer att stämpla bakgrundsstämplar och julstämplar, samt måla den eller mista den i en läcker färg. :) // Eja

      Radera