13 januari 2016

Kortkul!

Hej alla glada bloggläsare!

Idag tänkte jag visa några kort som jag har skapat.

På det första kortet har jag använt den blå pappersserien och vit cardstock. Stämpeln heter Fairytale ur Design L-serien. Visst är hon fantastiskt fin!?



Det här kortet tyckte jag var vansinnigt roligt. Jag stämplade upp de små Malcolm-gubbarna för flera veckor sen, men har inte kommit mig för att göra ett färdigt kort av det förrän nu. Det är glossy accent på deras ansikten, jag tänker mig lite som en astronautdräkt... Stämpeln är "glad att ha en vän som du"

Till det andra kortet har jag använt de röda och olivfärgade pappersserierna samt Gummiapans stämpel "Du gör mig lycklig". Jag har målat med vit akrylfärg längs med kanterna för att få till den vita bården.


De två sista korten hade samma utgångspunkt. Jag stämplade päronet och målade det ena med Copics och det andra med Distress pads (ni kan säkert se vilket som är vilket :). Jag blev själv mest nöjd med Distresspäronet, men maken föredrog Copicspäronet, så jag bestämde mig för att göra två kort. Efter att jag hade målat päronet så stämplade jag på texten (som är en separat stämpel)

På Copicspäronet har jag distressat med vintage photo runt om och använt stämpeln "istället för ett sms" och på Distresspäronet har jag använt stämpeln "Tack för att du finns"



Det var allt från mig för idag! Tack för titten och vi ses snart igen!

DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar