24 februari 2016

Små kort till presenter och blombuketter

Hej alla Gummiapanälskare!

Jag satt för ett tag sedan och tänkte på sådana där små kort som man sätter i blombuketter till exempel och tänkte att det hade varit roligt att göra sådana själv.
När jag gjorde det första kortet hade jag en blombukett i åtanke, gärna en bukett tulpaner, med tanke på texten och blomman :)





På nära håll ser det ut så här:




På det andra kortet använde jag stämpeln "Need coffee?" och stämplade med kaffebönor i bakgrunden. Jag tänkte att kortet kan passa bra om man köper kaffe i påse och vill skriva en hälsning. Kanske som en gå bort-present?

   

I blomsteraffärer använder de ju någon form av klistermärken i avlång form för att sätta fast kort i buketter, så jag tänkte att jag kunde göra något liknande. Jag stansade ut två små cirklar och klippte en avlång bit papper. Jag limmade fast cirklarna på pappersbiten. Till sist limmade jag fast ena delen under mitt färgade papper. På andra cirkeln satte jag dubbelhäftande tejp, för att kunna sätta fast och sen kanske också ta av utan att förstöra kortet.


Till sist ville jag göra ett kort med de här nya stämplarna.






Det var allt från mig för idag. Vi ses snart igen på bloggen!

// DT-Eja





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar