04 november 2016

Animal kit

Den här gången har jag utgått från det härliga Animal kit när jag har gjort mina kort.
I used mainly the Animal kit to make these cards.


Först ett grattiskort där jag har stämplat och färglagt en bakgrund med den större partyhatten. Den bakgrunden kombinerades sedan med Svart grattis på olika språk och en remsa randigt papper från Svart serie. Till texten hade jag velat använda den här dien, men eftersom jag inte har den stansade jag ut bokstäver från det av mina alfabet som är mest likt.
For my background I stamped the larger one of the party hats several times. The black patterned papers come from Gummiapan, but unfortunately I don´t have the sentiment die that I wanted to use so I used some other alphabet dies that reminds a little of the font in the Gummiapan die. 



Här har jag stämplat den gulliga elefanten på mönstrat turkost papper och klippt ut. Jag hoppade över ballongen, snöret runt snabeln syns men jag tycker inte det gör något.
Solen är också stämplad och utklippt från mönstrat papper. Gräset består bara av en riven remsa grönt, smalrandigt papper. Pratbubblan stämplade jag i ljusgrått, klippte ut och färgade kanterna svarta för att markera den lite tydligare. Texten är en av dem som finns i Animal kit.
The cute elephant was stamped on turquoise patterned paper and cut out. I didn't want the balloon on this card so I just skipped it. The sun was also cut out from patterned paper, and the grass was made by simply tearing a strip of a green, striped paper. I stamped the speech bubble in light grey, cut it out and marked the edges with black ink. The sentiment is one of those that comes with the Animal kit.


//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar