22 februari 2017

Blommor, blad och växter

Lite vår är det i luften trots att det fortfarande är februari. Så idag bjuder jag på inspiration med blommor, blad och växter i vårfärger. Tre olika tags där jag använt stämplar och dies från Gummiapan.



Spretig blomma finns som stämpel i två storlekar och här har jag använt båda. Bladen finns i tre storlekar, jag har använt Stort blad och Mellanstort blad. De små prickarna på både blommor och blad har jag gjort med en svart tuschpenna.
De stämplade orden ingår i setet Blandade texter.
Allt är färglagt med distresser.



Två dies från seten Sedum och Crassula samt ett Blad tillsammans med en Grattis-dies är de enda dekorationerna (förutom lite ostduk) på den här tagen. På bakgrunden har jag stämplat med spridda delar av den franska textstämpeln som säljs tillsammans med det stora päronet. 
Både tag och dekorationer är gjorda av akvarellpapper färglagda med distresser.



Här har jag också använt diesen Blad och en dies i setet Sedum. Bakgrunden är stämplad med en textstämpel där jag bara använt delar för att texten i sig inte ska gå att läsa. Jag vill endast ha effekten av spridda ord och bokstäver!!!

Det var allt för den här gången! Nästa gång jag bloggar har vi kommit in i mars och dagarna har blivit ännu ljusare!

DT-Karin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar