15 mars 2017

Pysselträff resultat / Scrap meeting result

För ett tag sedan var jag på pysselträff och gjorde lite kort mm.
Some time ago I joined a scrap meeting and made some cards etc.

Första utmaningen var något prickigt.
First challenge was something dotted.


Jag gillade textstämpeln så det blev ett till med gula fjädrar.
Texten betyder ungefär: Allt gott, bara det bästa, önskar jag dig till Påsk.
I liked the text stamp so I made one more with yellow feathers.
The text says something like: Everything good, only the best, I wish for you at Easter.


Nästa utmaning som jag deltog i var en skiss.
Next challenge where I participated was a sketch.


Men man skulle använda grönt och blått vilket framgick om man läste noga.
Med kortet nedan vann jag utmaningen.
But you should use green and blue which was clear if you read carefully.
With the card below I won the challenge.


Sedan testade jag en text på en papperslapp och det blev så
bra så jag gjorde en tag av det. 
Then I tested a text on a piece of paper and it turned
out so well that I made a tag.


Sista utmaningen var en regnbågsutmaning där man skulle ha med ett
chipboardhjärta. Jag stämplade en tysk text (söt frestelse) på ett papper och
gjorde en påse med Gummiapans die.
The last challenge was a rainbow challenge where you should use a
chipboard heart. I stamped a german text (sweet temptation) on a paper and
made a small bag with Gummiapan's die.


Jag blev så förtjust i detta sättet att stämpla så det blev ett kort med.
Om det ser tomt ut i nedre högra hörnet så väntar kortet på en nyhet!
(Vad skulle jag göra utan dig?)
I got so fond of this way of stamping so I made one more card.
If it looks empty in the lower right corner, the card waits for some news!
(What would I do without you?)


Kram / Hugs

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar