27 augusti 2017

Fifty shades of grey!

50 nyanser  av grått 

Kanske inte femtio nyanser men väldigt många....

Hör ofta att man inte kan gör fina kort och färglägga 
stämplar för man har så lite pennor och få nyanser. 
Men det är enklare än du tror. 
Ibland behöver man bara 3-4 nyanser av samma färg.

Idag tänkte jag visa tre olika kort som jag har gjort med
 endast tre olika färgskalor.
Jag har använt mig av isgrå, blågrå och brungrå.



Mitt första kort går i isgrått. 
Jag använde mig av stämpeln: Fairytale



Färglade den med isgrå nyans. 
För att få lite liv i bilden drog jag lite sträck med en vit penna.

Sen la jag på en glitter stickels på blommorna och Glossy accents på 
det som ska föreställa band i håret och runt armen. 

Sen stansade jag ut grattis med: Grattis diesen.
 Bakom det vita papperet la jag ett silver papper som nu syns bakom grattiset.

 När jag stansade ut texten behöll jag den lille vita biten i mitten
 på A:et och den lilla mellan T och T för att sätta på silver papperet. 
Annars kan det bli lite svårt att läsa texten.


Stansade ut några små hjärtan från diesen: Hjärtan
 som jag dekorerade runt om med.
La på lite Stickels på dom också för att blinga till det.
Klart!


Mitt andra kort med samma tema gjorde jag med färgen blågrå.

Började med att stämpla upp stämpeln:Liten Butterflies
Denna gång använde jag mig av pennor i i den blågrå färgskalan.




För att få lite liv i bilden drog jag lite sträck med en vit penna här också.
La även denna gång lite Stickels på fjärilarna i håret för att blinga till det.

Som bakgrundspapper använde jag mig av:Blommigt papper – Svart
Använde diesen: Grattis som jag stansade ut i ett papper 
med blågrå nyans för att matcha färgerna på stämpeln. 

Monterade det på ett vit papper med ett isgrått
 bakom som jag klippt till som en banners.

Stansade också ut en ruta från: Stitched Squares
i en storlek som passade runt stämpeln.
Även här använde jag ett papper i gråblått.

Avslutade med att stämpla upp tre:Liten fjäril 
som jag färglade med samma nyanser som den andra 
stämpeln och avslutade med att klippa ut dom och lägga på Stickels.
Så va kort nummer två klart!

Kort nummer tre använde jag mig av pennor i nyansen brungrå.
Någon skulle nog kalla det för "sepia" som äldre fotografier ofta var i.



Började att stämpla upp stämpeln: Liten Yoga
och färglade med dom brungråa nyanserna.

Stansade ut henne med diesen: Old Letter mellanstorleken. 
Monterade den på ett papper: Enfärgat papper – Mörk Mandel
för att  matcha färgerna i stämpeln.
Som bakgrundspapper använde jag mig av papperet:
Stämplade upp texten Lose your mind find your soul
en text som jag tycker passar till yoga tjejen. 
Även denna monterade jag på ett papper i färgen mörk mandel.

Använde mig av diesen: Carpe Diem 
Fånga dagen eller som det också betyder: Måttfullt njuta av nuet!

Låter fint...
Att finna harmoni i livet och ta till vara på det tillfällena i livet.
Så var även det tredje och sista kortet färdigt.

Hoppas ni fick lite inspiration av dessa kort.
Som ni såg kan man göra stora variationer fast med lite färger.
Självklart går det ju välja vilken färg som helst.
Bara din fantasi sätter gränser.

Nu är det bara 26 dagar kvar till Trelleborgsträffen!
och ni har väl inte missat:
öppnar NY butik på
Maskingatan 22 
Trelleborg
Onsdagen den 6 September
kl 12:00
Välkomna!


Det va allt för mig denna gång.

Scrappa lugnt!

Hastalapasta!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar