12 oktober 2017

Snow much fun!

Hallo!

Regn, regn och regn!

Jag älskar hösten.
Alla färgerna ute.
Myset med levande ljus och tända brasor.
Kura i hop under en filt och ha film mys.

Få sitta och pyssla en hel dag utan dåligt samvete att 
man måste gå ut för det är fint väder.

MEN jag gillar inte när det är kallt och regnigt!
Denna höst har hitintills bara levererat regn, grått och kyla.
I alla fall här i Småland där jag bor.

Men nu märks det att det börjar bli kallare och kallare ute.
En del av er har redan fått skrapa bilen på morgonen.

Så nu längtar jag i alla fall efter snö.
 När allt ser rent och ljust ute.
Nysnö när det knastrar när man går och man blir sugen på att göra en snöboll.

Denna vecka släpper Gummiapan massa nya produkter.
Bland annat en pingvin kollektion.
Ni kommer bara att älska dem!

Så mitt första kort ut idag är juste ett med dessa pingviner.

Dom heter: Ping & Pong  
Dom säljs tillsammans.

På kortet har jag använt pappret med vita snöflingor på ljusblått papper.
Kommer snart i webbshoppen.

Granarna har jag stansat ut med: Delad gran
Jag har använt mig av dom två övre delarna och stansat ut i

Som snöhögar har jag använt mig av Landskaps Bårder  
och som pricken över i har jag stansat ut Snögubbe som jag har färglagt.

För vad är ett snöbollskrig utan en snögubbe?

Text stämpeln SNOW MUCH FUN! fick pryda mitt kort.
Som även fick bli dagens rubrik.

För är det någon gång nästan alla blir som barn på nytt 
är när första snön kommer.

Mitt andra pingvin kort heter Ronny.
Film killen!

För en rickigt bra film och popcorn när det är mörkt 
och kallt ute är väl mysigt?


Till Ronny har jag använt mig av Popcorn.
Om du köper popcorn får du både stämplar och dies.
Paketet är i fyra delar.

Självklart måste jag ha popcornen i något och då passar diesen Planpåse.

Den kan man hitta massa roliga användnings områden till.
Man skulle till och med kunnat lägga i någon biocheck
 i påsen som en trevlig överraskning. 

Som bakgrunds stämpel har jag använt mig av Negativ.
Som ser ut som en gammal sliten film remsa.
Den finns även som en mindre storlek.

Som avslutning har jag använt mig av HAPPY B DAY.
Vad säger ni???

Visst är pingvinerna helt otroliga.
Som du kan se i shoppen så finns det ett helt 
gäng av dom under nyheter.

Där kan du nu stifta bekantskap med: 
Gustafson,Gunde, Claus, Anders,
 Alfred, Åkesson, Stig & Sylvester.


Så håll ögen öppna för du kommer få se en hel del skoj framöver.
Håll koll här i bloggen, på Facebook och sist men inte minst på www.gummiapan.com 
där du kan köpa alla roliga produkter.


Scrappa lugnt!

Hastalapasta!




















1 kommentar:

  1. I really like your snowy card:) Very nice set of cute penguins. Such a funny looking scene
    Henry

    SvaraRadera