19 december 2017

Kort i glada färger

Jag har gjort några kort med färgglada bakgrunder och svart/vitt på motiv och texter. Alla bakgrunderna är skapade med Distress Oxide och några droppar vatten.
I made some cards with bright colored bakgrounds and black/white for the motifs and sentiments. All the backgrounds are made with Distress Oxide and a few waterdrops.

På mitt första kort stansade jag ut en Stitched rectangle från min distressade bakgrund, och stansade sedan ut tre stycken "hello" från vit cardstock och monterade dem ovanpå varandra innan jag stämplade "wishing you a happy day".
For my first card I die cut a stitched rectangle from the distressed bakground, then cut out three pieces of "hello" from white cardstock and mounted them on top of each other for some dimension before I stamped "wishing you a happy day".


Sen gjorde jag tre likadana kort men med olika färger.
Then I made three cards where I kept the stamping the same and just used different colors for the bakgrounds.


 





Stämplar/Stamps:
Det är din dag idag - 11050406
Wishing you a happy day - 16050104
Gräs - 11060310
Blomma (can´t find the flower in the web shop)

Dies:
Hello - D160424
Stitched Rectangles - D160415


Jag passar på att önska er en riktigt god jul! På återseende 2018!
I wish you a very merry Christmas! See you in 2018!

//Camilla

11060310

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar