12 december 2017

Party, party and Happy New Year!

Tiden bara rusar iväg!

Snart kan vi säga tack och hej till 2017 och välkommen 2018

Sista dagen på året är dagen då många festartill det lite.
God mat, fina kläder, glitter och glamour, 
champagne och sist men inte minst raketer.

Vad är en nyårsafton utan raketer?
Själv gifte jag mig på en nyårsafton.
Min dotter trodde att alla sköt raketer bara därför....

Så mitt näst sista inlägg för i år blir med våra vänner pingvinerna.
Först ut är: Sylvester & Willy.

När du stämplat och färglagt pingvinerna 
så finns det: Dies till Sylvester & Dies till Willy.

Sylvesters raket har jag stämplat två gånger 
för jag ville ha en raket i luften också.

Snöhögarna har jag gjort av Landskaps Bårder.
Själva fyrverkeriet har jag gjort av stämpeln Stor splat.
Jag stämplade och använde mig av embossingpulver 
som är clear. Som jag sen har satt glitter på.

Själva bakgrunden har jag gjort med torrpastell.
Dom känns som tavelkrita och är roliga att jobba med.

Nästa gäng ut är Alfred , Stig , Anders & Åkesson.
Dessa fyra firar in det nya året med buller och bång.
Party, party!


 Till dessa finns det också: Dies till AlfredDies till Stig

Dom är så söta!
Jag blir så glad av dessa små filurer.

Även denna gång har jag använt mig av: Landskaps Bårder
som snöhögar. I bakgrunden har jag satt diesen: Hus.

Bakgrunden har jag gjort av bakgundsstämpeln: Småsplatter.
Jag har stämplat och embossat med vitt pulver för att få snöeffekt.

IS IT OVER YET…? Kan man ju fråga sig.
Stämpeln passade bra här.
För en del av oss är allt pangande skrämmande.
Det tycker ju Stig också som håller för öronen.

2017 är garanterat OVER... But not yet!

Nu vill jag passa på att önska alla en 
( stämpel: God Jul Gott Nytt År )

Vi ses en gång till innan 2018.
Men tills dess scrappa lugnt!

Hastalapasta!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar