10 mars 2018

Diamonds Are Forever

Hi everyone!
I'm sure you've all seen the news at Gummiapan.
You just want to test it all, so it wasn't easy to choose what to show, but
The Diamond Box, so gorgeous!
Whats's inside this lovely diamond box? More diamonds?

Hej allihopa!
Jag är säker på att alla har sett nyheterna från Gummiapan.
Man vill ju bara testa dom alla, så det var inte enkelt att välja vad jag skulle visa, men
Diamantboxen, så fantastisk!
Vad finns i den underbara box? Fler diamanter?

To make this diamondbox I used one of the new dies:
I used Gummiapans paper Enfärgat papper - Grått
I brushed Glossy accent and spred glitter on the diamond.

För att göra denna diamant box så har jag använt en av dom nya diesen:
Jag har använt Gummiapans paper Enfärgat papper - Grått
Jag penslade på Glossy accent och strödde glitter på diamanten.

The card is made with one of the new dies as well
and the stamps I used are
Happy Birthday - a new one!
And

Kortet är gjort med en ny die också
och stämplarna jag använde var
Happy Birthday - en ny!
Och


This tri-folded card is easier to make than it might look.
For this card I used white cardstock cut it at 13 x 30 cm, folded 10 & 20 cm.
And for the lovely border I used a new die:
other dies I used are
The stamp inside the card: Time to drink champagne...
Doesn't that sound nice!

Detta "tri-folded" kort är lättare att göra än det kanske ser ut.
Till detta kort så använde jag vit cardstock och skar ut 13 x 30 cm, bigade på 10 & 20 cm.
Till den underbara borden använde jag en ny die:
andra dies som jag använde:
Stämpeln inuti kortet : Time to drink champagne...
Låter inte det trevligt!

And finally a easter shaker card
Dies that I used:
Stamp:

To make the window I used the die Ägg and whats inside the window?

I stamped Hönsfamilj on Krympplast (shrink plastic), cut them out.
I ran the dies Ägg med äggkartong & Ägg in Krympplast as well.
I used the oven at 150 c to shrink them, takes only a few seconds and
 look how tiny & cute they are!!!


Slutligen ett Påsk shaker kort
Dies som jag använt:
Stämpel:

För att göra fönstret så använde jag Ägg die och vad finns inuti fönstret?

Jag stämplade Hönsfamilj på Krympplast och klippte ut dom. Jag stansade ut dies Ägg med äggkartong & Ägg i Krympplast också.
Jag använde ugnen på 150 c för att krympa dom, det tar bara ett par sekunder och 
se hur små & söta dom är!!!


Thanks for reading!

Tack för att du har läst!

DT-Lena

1 kommentar:

  1. Du min lillasyster, är såå duktig på detta.. hoppas du blir erkänd inom denna konst...

    SvaraRadera